تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/11/21 - 11:21
کد خبر: 423857

ماموران "در صورت حضور مالک" حق انتقال خودرو با جرثقیل را ندارند

رئیس پلیس راهور نسبت به تخلف برخی از مأموران مبنی بر عدم تحویل خودرو به مالک حین حمل با جرثقیل به پارکینگ به دلیل تخلفاتی همچون سد معبر یا توقف ممنوع گفت: این کار تخلف است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، برای بسیاری از شهروندان و مالکان خودرو این اتفاق رخ داده که اتومبیل آن‌ها به دلایل مختلفی مانند سد معبر، توقف در محدود پارک ممنوع، پارک دوبل و ... با جرثقیل حمل و به پارکینگ منتقل شده است.

توقیف خودرو توسط پلیس راهور بر اساس ماده ۱۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی صورت می‌گیرد که در آن آمده است؛ "در مواردی که طبق این قانون انتقال وسیله‌نقلیه ضرورت داشته باشد، وسیله‌نقلیه با استفاده از وسایل مطمئنه که برای این کار معمول است، حسب مورد به نزدیک‌ترین توقفگاه یا مقر انتظامی یا راهنمایی و رانندگی مربوط یا تعمیرگاه انتقال می‌یابد. هزینه‌های حمل و نقل و توقف وسیله‌نقلیه که توسط بخش خصوصی وصول می‌شود حسب مورد به عهده متخلف، مالک، متصرف یا قائم‌مقام قانونی آن‌ها خواهد بود. هزینه‌های یاد شده برابر تعرفه‌هایی است که به پیشنهاد وزارت کشور به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید."

اما این قانون یک تبصره مهم دارد که بسیاری از شهروندان از آن بی‌خبرند و متأسفانه تعدادی از مأموران راهنمایی و رانندگی هم نسبت به اجرای آن بی‌اعتنا هستند!

تبصره دو این قانون می‌گوید: "در تمام موارد اگر قبل از حمل یا در حین حمل خودرو، مالک آن حاضر شود و تقاضای تحویل خودرو را کند، مأموران مکلفند ضمن صدور قبض جریمه، خودرو را به وی تحویل کنند."

در همین رابطه با سردار سید کمال هادیانفر؛ رئیس پلیس راهور گفت‌وگو کردیم؛ وی درباره تخلف برخی از مأموران مبنی بر عدم تحویل خودرو به مالک با وجود حضور آن‌ها حین یا قبل از انتقال خودرو اظهار کرد: این کار تخلف است؛ قانون، قانون است و هر چه قانون گفته باید اجرا شود زیرا در قانون صراحت دارد که در صورت حضور مالک، باید وی اعمال قانون شود و نباید خودرو منتقل شود مگر اینکه دستور قضائی، توقیف داشته یا مسروقه باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که بعضاً علت انتقال وسیله‌نقلیه به پارکینگ با جرثقیل، صدور قبض توسط مأموران عنوان می‌شود، گفت: در این صورت قبض نیز در صورت صدور باید باطل شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top